Až 80 % žen trápí celulitida. V boji s ní mohou využít kromě změny svého životního stylu i lymfatické masáže. Do popředí se dostávají rovněž méně známé metody, takzvaná mezoterapie nebo ledová kryoterapie.

Jehly a injekce. Tak těch se při proceduře neinvazivní mezoterapie bát nemusíte. Prý až 2000krát působivější metoda využívá k vpravování účinných látek hluboko do pleti laserové technologie a elektrické pulzy. Cílem mezoterapie je vyvolat tvorbu nových buněk a hlavně kolagenu, čímž pomáhá proti celulitidě či stárnutí pokožky. Doba jednoho sezení je kolem 50 minut, celková kůra čítá obvykle 10 opakování.

Pokud lidé nechtějí čekat tak dlouho, mohou vyzkoušet stále oblíbenější kryoterapii. Procedura trvá nanejvýš tři minuty a na tělo působí teplota až −160 °C. Ačkoli z historického hlediska není kúra chladem žádnou novinkou, jelikož ledových obkladů využívali už v antickém Římě, boom zažívá až teď. „Pobyt v extrémním chladu působí analgeticky. Tvořící se hormony adrenalin a kortizol účinkují antistresově. Buňky se chladem smršťují a tuk je z nich vytlačen, proto je tato metoda účinná též proti celulitidě,“ vysvětlil ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Právě v jihomoravském akvaparku mohou návštěvníci zmíněnou kryokomoru využít.

Další starou, skoro stoletou metodou jsou lymfatické masáže. V 80. letech si lékaři začali uvědomovat pozitivních účinků masáží, a to i v kosmetickém průmyslu – v boji proti celulitidě. „Ženy, které trpí celulitidou, obvykle žijí sedavým stylem života, mají nesprávný pitný režim a špatný jídelníček. Obecně může jít i o hromadění toxinů v těle nebo nedostatečné fungování lymfatického systému,“ osvětlila dietoložka Michaela Svobodová. Právě detoxikaci pomáhají lymfatické masáže. Jejich základem je jemné hnětení svalů, čímž se rozpohybuje míza, která odvádí nežádoucí látky z těla.

Vyloučení škodlivých látek z těla je možné dosáhnout i úpravou jídelníčku a s pomocí přírodních přípravků. „Naše vlastní tělo se samo dovede zbavovat nevhodných látek, neboli se detoxikovat. Pomůžeme mu s tím, pokud snížíme četnost problematických potravin, jako je maso, mléčné výrobky a obiloviny obsahující lepek, a naopak navýšíme pitný režim. Do svého jídelníčku můžeme zahrnout i některé doplňky stravy. Hlavně bych doporučil zelené potraviny, jako jsou řasy chlorella a spirullina. Vliv mají též výtažky z gingko biloby a juky,“ doporučil výživový poradce Martin Škába. Důležitý je rovněž kvalitní pitný režim, vhodná je čistá voda nebo bylinkové čaje.

Podle odborníků by se ženy měly v boji proti celulitidě vyzbrojit především tedy změnou jídelníčku. To ale není důvodem k obavám, všechno zakázané jídlo se dá jednoduše nahradit. Ceny jsou sice o trochu vyšší, na postavě se ale konzumace zdravějších potravin projeví. Vhodné je například udělat si seznam škodlivých potravin. „Z jídelníčku by měly naprosto zmizet sladkosti, slazené nápoje a bílé i tmavé pečivo (hlavně pečivo s obsahem pšeničné mouky). Dobré je též omezit vepřové maso, mléčné výrobky a potraviny s vysokým obsahem kuchyňské soli,“ doporučil výživový poradce Martin Škába.

Alternativou běžného pečiva je kváskový, žitný a celozrnný chléb. Do stravy je vhodné zařadit velký podíl čerstvé zeleniny a ovoce a zdravých olejů, jako je lněný, mandlový nebo kokosový.

I obyčejné cviky mohou proti celulitidě pomoci. „Z hlediska pohybu doporučuji hlavně dřepy, později si můžete dřepování ztížit a do rukou při něm vzít činky. Tento cvik je oblíbený všemi trenéry západních i východních metod,“ doplnil Škába. Nejen pohyb je při boji s celulitidou potřebný. Dobrý je pozitivní přístup k věci a láska ke svému tělu.

Koho postihuje a co vlastně celulitida je?

Na věku nezáleží. Na váze nezáleží. Celulitida je způsobena jak hormonálními změnami, tak převážně ztrátou elasticity pokožky. „Jedná se totiž o degenerativní změnu podkožního tukového vaziva. Úzce souvisí převážně s působením ženských pohlavních hormonů,“ ujasnila výživová poradkyně a osobní trenérka Daniela Šupková. To znamená, že by se před tímto kosmetickým strašákem postihujícím z větší části stehna a hýždě, měly mít na pozoru dívky už kolem dvacátého roku věku, jak hubené, tak i plnoštíhlé.

Sdílej:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Bookmarky.cz
  • Jaggni to!
  • Linkuj.cz!
  • MojeLinky.sk
  • MySpace
  • Pozrisi.sk
  • Top Články.cz
  • Twitter