Čeští turisté začali letos upřednostňovat vícedenní pobytové zájezdy. Zatímco v loňských letech vyráželi často na takzvané jednodenní cesty k moři, kde celou noc cestovali do pobřežní lokality, den strávili koupáním a další noc přepravou zpět do domoviny, letošní léto upřednostňují předplacený nocleh v hotelu. Znamená pro ně větší komfort a více času na poznání destinace.

 

Ještě v loňském roce byly mezi Čechy autobusové zájezdy nabízející turistům pouze jeden den koupání populární. Tento typ dovolených vyhledávali zejména na slevových portálech, ale zájezdy objednávali i u cestovních agentur. Letos však mnohem více poptávají pobytové zájezdy s délkou v průměru tři až čtyři dny. Chtějí přitom takové zájezdy, které jsou spojené s poznáváním, ale stále přislibují i jeden den koupání u moře. Turistům tak zprostředkují výlet za poznáním cizí kultury, historických památek i za mořskými radovánkami.

 

Na snížený zájem o autobusové zájezdy ryze za koupáním u moře reagují cestovní kanceláře, které od tohoto typu výprav upouštějí. „V minulosti byl zájem o takzvané jednodenní koupání u moře poměrně značný ze strany veřejnosti, cca dvě osoby na autobus v turnusu. Cestovní kanceláře tímto způsobem často doplňovaly třeba volné sedačky v autobuse,“ říká Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která v Česku sdružuje objekty působící v cestovním ruchu. „Dnes se s tímto typem výletů zájemci také setkají, ale spíše jen na slevových portálech,“ dodává Petříčková.

 

Také slevové portály však letos výrazně změnily nabídku jednodenních zájezdů. Místo nich se začínají více zaměřovat na pobyty s noclehem na dvě až čtyři noci. „Letošním trendem jsou zájezdy spojené s poznáváním, kde je zároveň jeden den koupání u moře. Vůbec nejvíce poptávanou destinací je Itálie a z těchto typů zájezdů je to například Řím spojený s koupáním na Palmové riviéře nebo z opačného konce koupání na Capri spojené s návštěvou Neapole,“ nastiňuje letošní tendence českých turistů Lukáš Przybylski ze specializovaného pobytového slevového portálu Slevotéka.cz. „Od zájezdů bez přespání se podle našich statistik letos opravdu značně ustupuje,“ doplňuje Przybylski. Statistiky slevového portálu Slevotéka.cz mimo jiné ukazují také růst zájmu o zahraniční dovolené, které začínají vítězit nad českými. Nejoblíbenější destinací je letos prozatím Itálie.

 

Největším lákadlem jednodenního koupání u moře je zejména cena, která se pohybuje v průměru kolem 1 200 Kč na osobu. „Tento způsob trávení dovolené už preferuje jen úzký okruh Čechů, a to pravděpodobně i z důvodu ceny. Jedná se o formu cestování, která je velmi namáhavá, vzhledem k tomu, že cestující stráví minimálně celé dvě noci přejezdem v autobusu. Proto si i Češi raději připlatí za delší pobyt včetně ubytování,“ vysvětluje hlavní důvod snížení popularity jednodenních zájezdů k moři Jaromír Beránek, analytik cestovního ruchu ze společnosti Mag Consulting. Cena tří až čtyřdenních zájezdů, které spojují poznávací pobyt s možností vykoupat se v moři a staly se mezi českými cestovateli oblíbenými, se pohybuje kolem 3 500 až 4 000 Kč, v závislosti na destinaci. Představuje tedy asi trojnásobek ceny za zájezd jednodenní. „Jednodenní typ výletu volili zákazníci, kteří neměli finance na celý zájezd. Domnívám se však, že v dnešní době turisté s nízkými příjmy raději zůstanou jedno léto v tuzemsku a na delší dovolenou se pak vypraví v dalším roce,“ zhodnocuje preference českých turistů Petříčková.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O AČCKA – Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu, založené v roce 1991, které má v současné době více jak 240 členů. Řádným členem se mohou stát cestovní kanceláře a agentury, zabývající se příjezdovým i výjezdovým cestovním ruchem. Přidruženými členy AČCKA se mohou stát zahraniční cestovní kanceláře, hotely, centrály cestovního ruchu, školy a komerční firmy nabízející služby cestovním kancelářím (např. Pojišťovny). Účelem sdružení AČCKA je zastupování a ochrana hospodářských zájmů svých členů, podpora jejich informovanosti, rozvíjení jejich činnosti a profesní prestiže. AČCKA navazuje kontakty a trvale spolupracuje s obdobnými organizacemi cestovního ruchu v zahraničí, s národními centrálami cestovního ruchu, s pořadateli veletrhů a dalšími subjekty.

 

O společnosti Slevotéka.cz

Slevotéka.cz je web kolektivního nakupování. Jako první v ČR přišla s vymezením nabídky na víkendové pobyty a zážitky. Projekt kolektivního (hromadného) nakupování je vyzkoušený model ze zahraničí, který se prosazuje i v ČR. Prokázal, že nejen funguje a je bezpečný, ale také že přináší kvalitní služby, zážitky a odpočinek se slevou až 90 %.

 

O společnosti Mag Consulting

Společnost Mag Consulting poskytuje poradenské a konzultační služby a ekonomicko-statistický informační servis v oblasti obchodu, gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu včetně zpracování marketingových studií a podnikatelských záměrů. Připravujeme studie a analýzy vývoje uvedených odvětví a zpracovává jejich dokumentaci, zejména pravidelné ročenky obchodu a cestovního ruchu v tuzemských a mezinárodních dimenzích a odborné monopublikace pro vrcholový management a řízení obchodních provozů.

Sdílej:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Bookmarky.cz
  • Jaggni to!
  • Linkuj.cz!
  • MojeLinky.sk
  • MySpace
  • Pozrisi.sk
  • Top Články.cz
  • Twitter