Česky jsou při výběru obuvi stále konzervativní. Ve srovnání s Němkami si kupují o více než polovinu bot méně, upřednostňují černou barvu a klasický styl. Více než 60 % českých botníků tak tvoří černé boty. Výhradní distributorka značky Tamaris v České republice Iva Macháčková ve svém komentáři objasní, proč se Češky bojí experimentovat, na co kladou Němky při nákupu bot důraz nebo jaké boty upřednostňují oba národy.

Černá barva nemá v Česku konkurenci

Z analýzy zákaznického chování v České republice vyplývá, že české ženy jsou konzervativní nejen při výběru oblečení, ale také obuvi. Více než 60 % bot se stále prodává v černé barvě. Zatímco u modelů podzimní a zimní kolekce tvoří černá barva dokonce 80 %, v jarní a letní kolekci černé boty představují 20 % z celkově prodaných bot. V létě totiž ženy upřednostňují obuv světlé barvy. České ženy sází na jistotu. Mají stále pocit, že černá barva se dá nejvíce kombinovat. Mohou ji nosit k různým druhům a barvám oblečení a doplňků, nemusí si tak kupovat více párů obuvi, které budou barevně ladit. Jde tedy také o ekonomickou sílu kupujících zákaznic. To dokládá i fakt, že si Češi kupují v průměru 3 páry bot ročně. V porovnání s Němci, kteří si pořizují 6 až 8 párů bot, je ekonomická síla stále nižší. Vůbec nejnižší je přitom na Slovensku, kde si lidé kupují průměrně 1,5 až 2 páry bot ročně.

Češky dbají na klasiku, Němky na eleganci, trendy a styl

České ženy nepatří při výběru bot mezi ty odvážnější, oproti Němkám i méně experimentují. Pestré barvy a aktuální módní vzory si pořizují většinou pouze movitější ženy. Podle statistik prodeje z letošního podzimu se v Česku nejvíce prodávaly klasické černé kozačky a společenská obuv v čele s černými lodičkami. V Německu to byly elegantní polokozačky na podpatku, pánské unisex boty či trendy boty s kožešinou, o které v Česku nebyl velký zájem.

Přesto je český trh velice provázaný s německým trhem. Pokud srovnáme vzory bot, které se prodávají v Německu, lze říci, že český trh je v mnoha vzorech kopíruje. Čím více jdeme na východ, na Moravu a na Slovensko, tím více se nůžky rozevírají a prodávají se jiné typy obuvi. Slovenský trh obecně více inklinuje k takzvané italské módě, která se vyznačuje elegancí i sexy módou.

V Německu sází na osvědčenost a cenu, v Česku se nebojí připlatit

Při výběru bot se Němci orientují spíše podle zvyklostí a podle cen. Německý trh s obuví je tak daleko citlivější na cenovou hladinu. Němci jsou zvyklí nakupovat kvalitní značkové osvědčené produkty za určitou cenu, výjimkou není ani obuv. V Česku je hranice benevolentnější, lidé jsou paradoxně ochotnější investovat více peněz do ozkoušeného typu obuvi.

 Autorkou komentáře je Iva Macháčková, výhradní distributorka značky Tamaris v České republice.

 O obuvi Tamaris

Tamaris je jednou z nejoblíbenějších a nejúspěšnějších obuvnických značek v Evropě. Boty Tamaris se vyznačují optimálním poměrem ceny ke kvalitě, krásou, elegancí a pohodlím. Speciálně vyměkčenou stélkou Touch it splňují i mnohé požadavky na zdravé obouvání. Kolekce obuvi Tamaris je nabízena ve třech liniích. Linie Tamaris zahrnuje elegantní kožené modely a pohodlnou business obuv. Tamaris Trend je designově orientovaná a mladá linie vysoce módní obuvi. Boty z linie Tamaris active jsou určené především pro volný čas a kladou důraz na pohodlné nošení.

Sdílej:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Bookmarky.cz
  • Jaggni to!
  • Linkuj.cz!
  • MojeLinky.sk
  • MySpace
  • Pozrisi.sk
  • Top Články.cz
  • Twitter